Schrijven voor bedrijven

Een schrijfprogramma op maat voor bedrijven en organisaties.

Elke professional – van CEO tot receptioniste – behaalt winst met een goed geschreven tekst. Goede verhalen blijven hangen. Maken impact. Verkopen. Activeren. Schrijf zelf overtuigende teksten en leer het van de beste Nederlandse schrijvers. Kies voor een workshop, een workshop gevolgd door een online cursus, of volledige online training.

Programma's

"Schrijven dwingt je tot formuleren, daardoor ga je helderder denken" - Marvin Swift in Harvard Business Review

+ Verkoop

Winst zit in een klein hoekje. Eén of twee woorden kunnen het verschil maken. Vergelijk ‘wij zijn na 18.00 uur gesloten’ met ‘wij zijn tot 18.00 uur open’

+ Imago

Het verhaal van jouw bedrijf, verteld van mond tot mond. En verder.

+ Blijvende impact

Door verhalen kunnen we data en feiten onthouden. Verhalen blijven hangen, ze verbinden ons met anderen.

+ Motivatie medewerkers

Beter leren schrijven is een aanwinst voor de persoonlijke ontwikkeling van je team. Het geeft meer zelfvertrouwen en overtuigingskracht.

Meer weten?

Onze tutors

We werken met de meesters uit hun vak. Auteurs die met hun werk de harten van de doelgroep weten te raken en die jou leren om verrassend en effectief met je doelgroep te communiceren. Zij geven ook live inspiratie sessies, afgestemd op jouw bedrijf en medewerkers.

Wat kan je van de schrijvers verwachten?

Schrijvers leven met de lezer in hun hoofd. Je leert van hen kijken en je uiten als een schrijver. Je leert regels, tips en trucs uit de literatuur. Welke beproefde schrijftechnieken kun je inzetten? Wat vertel je wel en wat laat je aan de verbeelding over? Wat is het geheim van ritme in zinnen? Of het nu om teksten voor een website gaat, een blog, een online magazine, social media, je bedrijfspresentatie, een corporate story of een memo voor medewerkers: leer de zaken bezien door de ogen van een schrijver en schrijf teksten die effectief met je doelgroep communiceren.

Filosofie

Schrijven is een vak. Een vak dat je kunt leren. Net zoals je kunt leren beeldhouwen of schilderen. Dit betekent dat iedereen een betere schrijver kan worden.

Missie

De mens is van nature een verhalenverteller. Het belang van verhalen voor iedere cultuur is wezenlijk. Verhalen verbinden ons met elkaar. Het is onze missie om in deze tijd van digitalisering het verhaal levend te houden en ervoor te zorgen dat iedereen zijn verhalende skills ontwikkelt. In welke vorm dan ook. Door hen met opdrachten en deskundige feedback te stimuleren.

Wie is Editio

Editio streeft ernaar cursisten de liefde voor het schrijversvak te laten ontdekken. Marlies Bonnike Marlies startte haar loopbaan bij een internationale tijdschriftenuitgeverij, was commerciëel directeur van Quote, had haar eigen pr-bureau en was oprichter en eigenaar van een tijdschriftenuitgeverij. Ze schreef een filmscenario. Bij Editio komen al deze talenten samen. Bob van der Burg was achtereenvolgens docent, journalist en hoofdredacteur van een aantal tijdschriften. Daarna had hij een tijdschriftenuitgeverij. In 2005 debuteerde hij met de verhalenbundel Camera. Hij publiceerde als Benjamin Burg de verhalenbundel Leo, de vrouwenman en de roman Redder in nood. Eind 2013 richtte hij met Marlies Bonnike Editio op. Alma Schuringa  studeerde Cultuurwetenschappen en volgde de Master Redacteur/Editor aan de UvA. Salomon Engelsman binnen Editio verantwoordelijk voor het business developement. Sharai Hoekema  een marketing specialist en de technische steun en toeverlaat voor alle cursisten. Verder werkten mee:

  • Ronald Hoeben: video’s
  • Maarten van Gelder: front-end development Editio

In de raad van advies van Editio hebben zitting:

  • Herman Koch, schrijver
  • Manon Uphoff, schrijfster

Meer weten over schrijf- en inspiratietrajecten?