Tegenwoordig is een blog schrijven een van de belangrijkste manieren om je vindbaarheid te vergroten. Zo kun je dankzij een blog autoriteit opbouwen, een community vormen, en je persoonlijkheid laten zien. Een blog schrijven houdt zoveel meer in dan enkel het bijhouden van een digitaal dagboek. Het werkt eveneens als een promotie mechanisme en als een forum voor het bijhouden van je persoonlijke ontwikkeling. Bovendien wordt bloggen leuk als je weet hoe je dit het beste kan aanpakken.
Waarom een blog schrijven?
Door middel van een blog maak je de wereld deelgenoot van de ontwikkelingen in jouw leven of in jouw vakgebied. Zo profileer je in een blog jezelf, je bedrijf of je vakgroep. Met behulp van deze cursus leer je hoe dit werkt. Hierbij staan de volgende onderwerpen centraal:
- Onderwerp
- Leesbaarheid
- Schrijfstijl
- Opbouw
Voor wie is de cursus Blog schrijven?
- Bijvoorbeeld voor hobby schrijvers die zichzelf willen profileren
- Maar ook voor professionals die hun product of vakgebied willen profileren
- Iemand die scherpe blogs wil schrijven en daarmee een groeiend publiek wil bereiken.[/su_spoiler]
Wim de Jong
Wim de Jong is sinds 1980 actief in de schrijvende journalistiek, onder meer als oprichter en columnist van Volkskrant Magazine en kunstredacteur en tv-recensent van de Volkskrant. Hij schreef eveneens een tiental boeken, zoals het Handboek voor de Moderne Man, het Handboek verhalende journalistiek en de culinaire gidsen Tour d’Alain, Heerlijk Rotterdam en Stadskookboek Rotterdam. Sinds zeven jaar is hij als praktijkdocent verbonden aan de postacademische deeltijdopleiding journalistiek (PDOJ) van de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Wim is daarnaast mede-oprichter van het succesvolle foodblog De Buik van Rotterdam en culinair recensent van NRC Handelsblad.